2014-11-11 12:18:53

POSJET RTL TELEVIZIJI

07.11.2014. učenici 4.a i 4.b razreda bili su u posjetu RTL televiziji u sklopu predmeta Marketing usluga.

Posjet RTL televiziji

Dana 07.11.2014. učenici Druge ekonomske škole odlučili su posjetiti RTL televiziju u pratnji profesorice Ane Bobanović i pedagoginje-pripravnice Marine Soršak.

Posjet je organiziran u sklopu predmeta Marketing usluga, kako bismo iz prve ruke vidjeli kako se pruža televizijska usluga i kako bismo što bolje savladali sam predmet. Diana Pazanin i Kruno (voditelj tehničke podrške) vodili su nas kroz studio i spremno odgovarali na sva naša pitanja.

Prvo su nas odveli u multipleks studio gdje smo imali priliku vidjeti mjesta na kojima se snimaju RTL danas, Studio 45 te nogometne vijesti. U istom prostoru bilo je tzv. CHROMA KEY  platno koje se koristi za snimanje vizualnih emisija poput Galilea i vremenska prognoze. Svaka reportaža zahtjeva višesatnu pripremu i  generalne probe. Bila nam je zanimljiva informacija da gosti u određenim emisijama koje se snimaju na chroma key zelenom platnu, dobiju upute o odijevanju (npr. ne smiju obući ništa zeleno jer se ne bi vidjeli). Zatim smo posjetili režiju u kojoj se odlučuje što će se i kada emitirati na sva četiri RTL programa (RTL, RTL 2, RTL PLUS i RTL KOCKICA), gdje proučavaju konkurenciju (Nova TV i HRT su im najveća konkurencija u Hrvatskoj), prate gledanost pojedinih programa i emisija (700 kućanstava ima male crne kutije prema kojima se točno može znati kada, koliko i u kojem trenu je njihov program, emisija i serija gledana).

Ekipa režije (slika, titl, ton i finiš) na čelu s glavnim urednikom (i njegovim zamjenicima) određuje koje voditelje će kada pustiti uživo (kada su izbori, Big Brother, referendumi…) te koliko će emitiranje trajati. Emitiranja uživo jako su naporna i zahtijevaju jako veliku koncentraciju, stoga se zna dogoditi da glavni urednik ima dva zamjenika jer je to višesatni i iscrpljujući posao. Zatim smo otišli u produkciju gdje se 24 sata unaprijed sastavlja play lista za svaki pojedinačni program i kada će ići koja reklama. Zakonski je određeno da u jednom satu smije biti maksimalno 12 minuta reklama. Djelatnica koja je zadužena za odabir i redoslijed reklama, na temelju ponuda i plaćenih blokova reklama, sastavlja popis i vrijeme emitiranja istih i dostavlja dečkima u produkciji.

Naposljetku smo otišli do velikog ureda gdje se svi urednici pripremaju za svoje emisije. Razgovarali smo s voditeljicom vremenske prognoze Teom Blažević te nam je objasnila kako dolaze do podataka i predviđanja vremena. Objasnila nam je da, radi što točnije prognoze, uspoređuju podatke sa satelitskih snimaka, britanske i američke meteorološke bazne postaje i na temelju svog iskustva određuju stvarno vrijeme. Na pitanje: kako se snalaze pred zelenim platnom, kako znaju gdje se nalazi točno grad o kojem govore, objašnjava da je u početku jako teško, da stalno gledaju na pomoćne ekrane, ali da s vremenom i s iskustvom već znaju gdje se nalazi koji grad u odnosu na njih. Glavni urednici su taj tren imali sastanak te smo vidjeli Tomislava Jelinčića, voditeljicu Studija 45 Antoniju Mandić i mnoge druge.

 

I za kraj, na radost učenica 4.b, slikali smo se s Dorijanom Klarićem te ga ovim putem puno pozdravljamo i zahvaljujemo RTL-u na lijepom gostoprimstvu, objašnjavanju i odgovaranju na sva postavljena pitanja. Nadamo se skorom susretu.

Lana Horvatić, 4.b

Druga ekonomska škola, Zagreb


Druga ekonomska škola Zagreb